חדשות Labotal

homepageimage

לבוטל – חיטוי באדי מי חמצן – Bioquell

חיטוי באדי מי חמצן היא שיטת חיטוי חדרים בעזרת אדים של מי חמצן, הוכחה כשיטה היעילה ביותר לצורך חיטוי וניקוי חדרים ומשטחים והשמדת מיקרואורגניזמים עד להפחתת רמתם ב-6 סדרי גודל (6 log reduction).

מטרתו העיקרית של תהליך חיטוי באדי מי חמצן היא לספק סביבת עבודה סטרילית על ידי חיסול חיידקים, וירוסים ופטריות מזיקים. התהליך יעיל ומועיל במיוחד בתעשיות רגישות כמו ביוטכנולוגיה ויצור תרופות.

אנחנו מציעים בלבוטל חיטוי באדי מי חמצן של חברת Bioquell – חיטוי מקצועי, יעיל ומהיר המתאים למעבדות ולחדרים נקיים. השיטה מותאמת במיוחד לתנאי GMP/GLP – בתום התהליך קיימת וולידציה ע"י ביו-אינדיקטורים כימיים וביולוגים וכן מופק פלט ממחולל האדים.

החיטוי מתבצע ע"י מחולל אדי מי חמצן מתוצרתה של Bioquell (אנגליה), אשר עושה שימוש במי חמצן בריכוז של 35%. המכשיר מאדה את מי החמצן ומפזר ע"י מאוורר עוצמתי את האדים בצורה אחידה בכל חלל החדר.

לשיטה מספר יתרונות אשר הופכות אותה ליעילה וכדאית במיוחד: 

 

יעילות החיטוי 

חיטוי באדי מי חמצן היא שיטת חיטוי יעילה במיוחד, המאפשרת הורדת העומס הביולוגי בשישה סדרי גודל (כלומר מכל מיליון אורגניזמים ישאר רק אחד) בבטיחות, מבלי להשאיר שאריות או לגרום נזק לציוד ומשטחים. 

אדי מי חמצן יכולים לפגוע במגוון רחב של גורמים ביולוגיים, הם חודרים למבנה הגורם המזהם ומפרקים אותו מבפנים. חיטוי באדים הוא חיטוי יעיל בעשרות מונים מחיטוי ברסס של מי חמצן, מאחר והאדים מגיעים לכל נקודה בחדר, כולל נקודות מאתגרות. 

 

בטיחות וידידותיות לסביבה

בניגוד לחיטוי בחומרי חיטוי סטנדרטיים, כגון פורמלדהיד האסור לשימוש ברבות ממדינות העולם, כלור דו חמצני או אוזון, אדי מי החמצן אינם רעילים, הם מתפרקים למים וחמצן ולכן ידידותיים לסביבה. בסוף התהליך אין צורך לנטרל ו/או לנגב שאריות ממשטחים.

בנוסף חיטוי באדי מי חמצן אינו מזיק לציוד רגיש אלקטרוני או אופטי, לעומת חיטוי אולטרסוני או ע"י פלזמה, שיכול לגרום לנזק לציוד רגיש בחדרים.

אדי מי החמצן כבדים יחסית ולכן אינם נעים ומתפזרים בקלות אל מעבר לחלל המחוטא. עובדה זו מאפשרת שימוש בטוח למפעיל ולסובבים. ניתן לבצע חיטוי בחדר מסוים ללא השבתה מיותרת של חדרים סמוכים. 

 

איך עובד תהליך החיטוי? 

מי חמצן קיימים גם ברוב ערכות העזרה הראשונה ונועדו למנוע זיהום בפצעים שטחיים. 

ל- H202 מבנה כימי פשוט למדי הכולל שני אטומי חמצן הקשורים לאטום מימן וגם קשורים זה לזה. ההבדל היחיד בין מים (H20) למי חמצן (H202) הוא האטום הנוסף של חמצן. אטום החמצן הנוסף הוא שנותן למי חמצן את כוחם להשמיד חיידקים, נבגי חיידקים מאתגרים ומיקרואורגניזמים נוספים.

אטומי החמצן של מי חמצן הם מאד ריאקטיביים, כלומר הם מושכים אלקטרונים מדפנות התאים החיידקיים ובכך – גורמים למותם. תהליך זה נקרא חמצון (אוקסידציה).

כך אדי מי החמצן פועלים כנגד מגוון רחב של גורמים ביולוגיים.

לאחר שחרור אדי מי החמצן מהמכונה, ולאחר הגעה לנקודת הטל והמתנה קצרה ע”מ להבטיח כיסוי מושלם וחיטוי איכותי, אדי מי החמצן שבחלל מפונים ע”י קטליסט מובנה בגנרטור ומפורקים למים וחמצן. 

בלבוטל נשמח להציע את הציוד והשירות המתאימים והאיכותיים ביותר עבור חיטוי במי חמצן.  כנציגה הבלעדית של Bioquell בארץ, אנו מציעים מספר מוצרים ושירותים בתחום:

  • שירות ביו-דקונטמינציה של חדרים כולל מסמכי וולידציה בתום ביצוע התהליך – לחיטוי חדרי קור, חדרים נקיים, בתי חיות, מנדפים וכו’
  • גנרטור ביו-דקונטמינציה לחדרים
  • גנרטור ביו-דקונטמינציה לתאים גדולים
  • גנרטור ביו-דקונטמינציה לתאים קטנים
  • גנרטור ביו-דקונטמינציה לאיזולטורים
  • תאי מעבר בין חדרים
  • מערכת ביו-דקונטמינציה נייחת משולבת במבנה

 

נשמח לייעץ האם לבחור במערכת קבועה להתקנה במעבדה או במכון שלכם, או בשירות חיטוי חדרים של לבוטל, הכולל תיאום מראש, תדרוך עם אחראי הבניין, אחראי הבטיחות וגורמים נוספים לפי הצורך.

מוזמנים ליצור עימנו קשר לכל שאלה או בירור. 

להצעת מחיר למוצר זה
אנא מלאו את הפרטים שלכם:

דילוג לתוכן