חדשות Labotal

54487287

ציוד מדעי לאורך כל הדרך: מרעיון במעבדה למוצר תעשייתי

כתבו עלינו בדה-מרקר

שמחנו ליטול חלק במוסף "ממחקר לתעשיה" של דה מרקר שהתפרסם בנובמבר האחרון:

מתעשיית הביוטק והפארמה דרך תעשיות המזון ועד לתעשיות הביטחוניות: הציוד המדעי והייעוץ האיכותי שמספקת חברת לבוטל מסייע לחברות סטארט-אפ בתחילת דרכן ולחברות מבוססות משלב הרעיון והקמת המעבדה ועד לשלב הייצור כולל בקרת האיכות

במדינה עתירת ידע, מחקר ופיתוח וסטארט-אפים, ללבוטל יש תפקיד חשוב ומשמעותי: "אנחנו רואים את עצמנו שותפים מלאים לקהילה המדעית, לקידום תעשיות הבריאות, המזון ואיכות הסביבה", מדגישה רוני טוטנאור-לוי, המנכ"לית והבעלים של חברת לבוטל ציוד מדעי בע"מ (Labotal). לדבריה, טביעת הרגל של החברה בעולמות האלה מורגשת ומשמעותית, דבר שמאפשר ללקוחות שלהם, המדענים, מנהלי הפיתוח והיצור, אנשי אבטחת ובקרת האיכות – לעסוק במה שחשוב באמת – קידום המטרות והמחקרים שלהם. בין לקוחות החברה ניתן למצוא את מכון ויצמן וכל יתר מוסדות האקדמיה בארץ, לצד מוסדות מחקר ממשלתיים, בתי חולים וכן חברות בתעשיית המזון, בתעשייה הביטחונית ובתעשיית האלקטרוניקה, משרדי הבריאות, החקלאות והביטחון וכן חברות בתחום הביוטק, הפודטק, הפארמה והכימיה כמו סיגמא, תרו, טבע, אלביט, מפעלי ים המלח ועוד.

לפני 48 שנים, הקים אביה של רוני, יצחק טוטנאור ז"ל, את חברת לבוטל. כיום, לבוטל משווקת מכשור מעבדתי איכותי מיצרנים מובילים מגרמניה וממדינות אחרות במערב אירופה ובארה"ב, מעסיקה 24 עובדים, חלקם הגדול עובדים בחברה מזה יותר משני עשורים. כשליש מהם טכנאים מומחים המעניקים תמיכה והדרכה ללקוחות החברה.

54487024

אנשי צוות חברת לבוטל | צילום: לבוטל ציוד מדעי בע"מ

מאז שפרצה המלחמה, החליטה רוני, להקדיש יום בשבוע ל"שירות אזרחי", כדבריה, להתנדבות למען החקלאות והקהילה. בשבוע שעבר היא נסעה להתנדב בקטיף חקלאי בחממות של מושב מבטחים, ובדרך החליטה לעבור אצל לקוח של החברה – מפעל "כימדע" שבקיבוץ ניר יצחק, הסמוך לרצועת עזה, להחזיר מכשיר מעבדה שהיה בתיקון. עובדת המפעל שקיבלה את המכשיר הופתעה מאוד לראות אותה. אחרי הכל, היא אחת מהספקים החיצוניים הבודדים שמסכימים בכלל להגיע למפעל בתקופה הזו.

 

"לכל מקום שבו נמצאים הלקוחות שלנו ומותר להגיע אליו – אנחנו משתדלים להגיע", אומרת טוטנאור-לוי. צוות המכירות של החברה, שספג ירידה בפעילות בשבועות הראשונים לאחר פרוץ המלחמה, החליט שלא לשבת בחיבוק ידיים אלא החל להתנדב בעריכת הפעלות שכוללות ניסויים מדעיים חווייתיים לילדי המפונים במלונות בסביבת החברה.

 

תומכים בחדשנות תעשייתית
רוני טוטנאור-לוי מסבירה כי "לבוטל מלווה את החברות לאורך כל שרשרת החיים של המוצר שלהן ממחקר לתעשייה: משלב הרעיון והמחקר דרך פיתוח וייצור עד לבקרת איכות. לכן, הרבה חברות גדולות בתעשייה הן לקוחות ותיקים שלנו, כי הן נותנות בנו אמון מלא, הן באיכות המכשור והן באיכות השירות. כיום אנחנו נותנים מענה גם לחברות מתחומים חדשים ומתקדמים, כמו חלבונים אלטרנטיביים ותחליפי בשר שונים, קוסמטיקה מתקדמת ואופטיקה מדויקת בתעשייה הביטחונית ובשוק הפרטי. אנחנו מספקים מכונות שטיפה וניקוי ברמות מדויקות מאוד, שירותי חיטוי ביולוגיים לחדרים נקיים ולרצפות ייצור, תאים לבדיקות יציבות במזון, בתוספי מזון ובתעשיית הפארמה, וכן מכשירי בדיקה לתנאי הלחות והטמפרטורה לתעשיית הבטריות והחשמל האלטרנטיבי". היא מדגישה כי "לבוטל לא רק מייבאת את הציוד, היא גם מעסיקה עובדים בעלי ניסיון עשיר וידע עצום בתהליכים לא סטנדרטיים, ולכן אנחנו מסוגלים לסייע ללקוחות לקדם חדשנות בארגון שלהם".

 

54487359

יערה דולב | צילום: פרטי

כיצד הפעילות שלכם תומכת בעולם האקדמיה?
"ברגע שחוקרות חדשות מקימות מעבדה, הן מחפשות לצייד את מעבדתן החדשה במכשור איכותי תוך עבודה מול חברה אמינה המחוייבת למתן שירות אדיב ומקצועי", מסבירה יערה דולב בן דוד, מנהלת המכירות בחברה. "זהו תהליך ארוך ואנחנו משתדלות שהוא יהיה יעיל ומועיל, תוך מתן יחס אישי ופתרונות מותאמים היטב לצרכים. פעמים רבות המחקר מתממש לטובת הקמת סטארט-אפ ואנחנו אלו שמספקות את הציוד גם שם. למעשה, אנחנו עוזרות לחוקרות ולמעבדות החדשות לעסוק במחקר שלהן בראש שקט, עם ציוד איכותי שמבטיח תנאים מעולים להצלחה, ועם מערך טכנאים מנוסה על מנת לצמצם למינימום זמן השבתה במקרה של תקלה".

 

אילו קווי מוצרים בולטים חשובים כיום לתעשייה?
טוטנאור-לוי: "בתוך המגוון האדיר של מוצרינו, מעניין להזכיר שלושה: אנחנו מוכרים מכשיר ייחודי וראשון מסוגו בארץ שנקרא QUBE. מדובר בתא אטום, שאפשר להכניס אליו ידיים דרך כפפות ארוכות כדי לשמור על הסטריליות והאיטום שלו. התא משלב יחידת חיטוי באדי מי חמצן והוא מספק פתרון מצוין לחברות שצריכות לבצע בדיקות סטריליות או ייצור בקנה מידה קטן, תחת תנאים של חדר נקי. התא סטרילי ברמות המחמירות ביותר. יש הרבה סטארט-אפים שלא יכולים בשלב ההתחלתי להשקיע מיליונים בהקמת חדר נקי עם תשתיות מורכבות, ואפשר להשתמש בפתרון הזה כתחליף איכותי, זמין וזול יותר".

 

דולב בן דוד מוסיפה: "אנחנו מוכרים גם קווי ניקוי תעשייתיים – בהם יש רצף אמבטי שטיפה בתהליך סוניקציה – גלי קול בעוצמות חזקות מאוד, המאפשרים לפרק חלקיקים מזהמים ולהסיר אותם. יש לכך שימוש בתעשיות האופטיקה מדויקת, כי בין העדשות השונות יש ואקום שאסור שיהיו בו שום חלקיקים, והזכוכית לפני ציפוי חייבת להיות חלקה ונקייה לחלוטין. אלה הם כלי עזר לייצור מוצרים ביטחוניים הכוללים אופטיקה מדויקת, שרלוונטיים מאוד למצב המלחמה כרגע".

 

המוצר המעניין השלישי שהחברה מציעה הוא הומוגנייזר רציף (In line) לייצור אמולסיות (תחליבים) ותרחיפים והקצפה, לשימוש בתעשיות המזון, הפארמה והקוסמטיקה.

מבצעי יולי בלבוטל

להצעת מחיר למוצר זה
אנא מלאו את הפרטים שלכם:

דילוג לתוכן